04 April 2016

Dua tiga hari ni ramai yang datang dekat car boot sale aku tanya ubat batuk, agaknya sebab cuaca panas dan kering kot so tekak dan paru-paru pun kering. so aku sajes kan diorang ambil madu dengan air suam, sebab apa aku sajes madu sebab madu merupakan antibody semulajadi, lagi pun madu ni kalau korang amalkan setiap hari penyakit pun susah nak datang dekat..

Madu ni bukan je bagus untuk antibody tapi dia juga bagus untuk orang yang nak amalkan diet sihat, sebab kandungan gula dalam madu tu adalah gula semulajadi, tapi nak dapt madu asli memang susah, sebab dekat negara kita kadar hujan tahunan memang 70% setahun kadang-kadang hampir 90% hujan turun dekat negara kita.... so madu dekat negara kita kebanyakan dah bercampur dengan air.

Kenapa orang cakap madu yaman adalah madu terbaik? sebab kadar kandungan dia memang hampir zero bercampur dengan air hujan.... dan harga pun memang agak melampau la. 1kg boleh cecah RM350... kalau yang mampu tu beli lah madu tu kalau yang tak mampu ni beli je madu yang di jual dekat pasaraya yang ntah betul ke tak keaslian dia tu, warna pun dah macam air teh kali kedua tapis dah hehe....

Tapi sebenarnya korang boleh dapatkan madu yang sama gred dengan madu yaman dan harga dia 3x lebih murah dari madu yaman. pekat likat dan di bela di gurun seperti madu yaman. kadar kena air hujan pun hampir zero, sebab gurun ni bukan macam negara kita yang beriklim khatulistiwa. so khasiat dia lebih menyerlah la....



Kalau anak-anak yang selalu kena batuk tu memang sangat elok, sebab 2,3 kali makan waktu pagi pun dah nampak hasilnya, tak perlu nak togok ubat batuk yang banyk keburukan tu. Lagi satu madu ni merupakan makanan sunnah nabi, so dengan senang je kita dapat pahala kerana mengamalkan sunnah nabi kita, tak susahkan nak dapat pahala hehe....

Dulu Anak-anak saya kerap kena batuk, kalau sorang dah start batuk standby la ubat untuk 2 orang lagi... sampai klinik panel kita orang ingat dah nama-nama anak-anak saya hehe... tapi sejak amalkan madu keluaran Forever Living ni memang berbeza dan anak-anak pun makin aktif bermain tak perlu la takut kalau bermain dekat luar tempat-tempat orang ramai.... Harga pun baru RM79 1/2kg so memang berbaloi la sebab dapat madu yang gred sama dengan madu yaman dan jauh lebih murah hehe....

Reactions:
Powered by Blogger.

Popular Posts