05 June 2013

Kita selalu je dengar org menitik beratkan penjagaan kulit, penjagaan luaran kan, tapi jarangn plak kita dgr yg beria nak jaga tulang2 yg kat dalam2 tu.. hehe.. x boleh tau, kene tahu juga jaga tulang kita ni, sebab tulang juga sangat penting tau.. kene bg supplement juga.. :)

Sebenarnya badan kita memerlukan pengambilan kalsium yg agak byk utk memastikan badan kita berfungsi normal.. sb nya.. kekurangan kalsium boleh meyebab kan sakit2 sendi, sakit kepala, susah nak tido.. haaa.. kan.. meh tgk sini Apakah kesan kekurangan kalsium?

- Sakit sendi
- Kuku senang patah
- Ekzema
- Kenaikan paras kolesterol dalam darah
- Tekanan darah tinggi
- Insomnia
- Kekejangan otot
- Kebas tangan dan kaki
- Gemuruh
- Rheumatoid arthritis
- Gigi mereput
- Depresi
- Hyperaktif


Tanda2 badan kekurangan kalsium

-Mudah mengalami kekejangan otot atau semut-semut
-Sukar tidur (Insomnia)
-Usus menjadi lemah dan sering sembelit
-Sakit pinggang dan kaki
-Cepat naik angin dan mudah terkejut
-Luka susah sembuh, darah lambat beku
-Oleh kerana kekurangan kalsium menyebabkan tisu kolagen sukar terbentuk, ia juga akan -mengakibatkan masalah sakit sendi
-Menurunkan kadar metabolisme
-Meningkatkan risiko penyakit tekanan darah tinggi dan penyakit jantung
-Lemah, tidak berdaya dan cepat letih
-Rambut gugur bagi ibu-ibu selepas bersalin 



kalsium boleh didapati dalam susu, ataupun dari makanan yang datang dari sumber TENUSU. Namun anda boleh dapatkan kalsium dari sumber2 lain seperti sardin, ikan salmon yg ditinkan, sayuran hijau, tofu dan banyak lagi.

Selain tu, utk memastikan penagmbilan kalsium adalah mencukupi dalam diet seharian kita.. boleh la ambil supplement ostematrix shaklee.. mmg terbaik.. 


fakta ringkas: OsteMatrix shaklee Membekalkan:

1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Kaplet bersalut yang mudah ditelan




Ana sendiri amalkan pengambilan ostematrix 4 biji sebelum tido.. mmg best je bgun tido, senang nak bangun, lagi2 nak puasa lepas ni, kene la amik oste ni, senang nak bangun sahur.. hihi.. 

harga ostematrix : RM 61. Ada 120 biji.. berbaloi2 kan.. :) 

oh lupa.. nak share testimonial kawan ana.. dia kol ana, cakap susah nak tido.. pas tu ana suh amik oste ni la, seminggu dia amik, dia kol ana balik , cakap, masalah tidur dia da setel! seronok kan! x yah makan pil tidur yg bahaya tu.. :) 


jom dapatkan oste dgn ana.. korang akan dapat 
FREE consultation..

Your Shaklee Independent Distributor;
♥ Farahana (ID 908237)
♥ Tel/SMS/WhatsApp : 0136283485
♥ FB Fanpage & Blog : Vitamin Untuk Semua
♥ Email: farahana.hamzah@gmail.com
Reactions:
Powered by Blogger.

Popular Posts